۱۴ خرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۵۴

رئیس نهاد رهبری دانشگاه‌های هرمزگان:

سبک زندگی امام(ره) ساده زیستی و زهد را به عینیت تعریف کرد

سبک زندگی امام(ره)  ساده زیستی و زهد را به عینیت تعریف کرد

بندرعباس - رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های هرمزگان گفت: سبک زندگی امام(ره) ساده زیستی و زهد را به عینیت تعریف کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین سید عباس تقوی، ضمن تسلیت سالروز ارتحال معمار کبیر جمهوری اسلامی ایران و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۱۵ خرداد و پیشتازان مبارزه و نهضت اسلامی اظهار کرد: سخن گفتن درباره امام (ره) هم سخت است و هم شیرین؛ از آن جهت شیرین است که درباره یک بزرگ‌مردی است که محبوب دل‌ها و قله آرزوهای یک جامعه ستم‌دیده بود؛ امام (ره) انسان را به یاد همه ارزش‌های متعالی الهی و انسانی و به یاد پیامبر (ص) و اهل بیت (علیهم السلام) می‌اندازد.

وی افزود: حقیقتاً امام (ره) برای مردم آنقدر دوست داشتنی بود که اشارتش برای اینکه مردم نه تنها با سر بلکه با جان بدوند، کافی بود. مردم ما نشان دادند که چقدر این شخصیت دوست داشتنی است؛ اخلاص، حس بندگی و ولایتمداری امام از ایشان شخصیتی ممتاز ساخته بود.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان هرمزگان تاکید کرد: امام بزرگوار ما شجاعت، صداقت، مهربانی، انصاف، فداکاری و همه فضائل انسانی را داشت چرا که او بنده خوب و مخلص خدا بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی ادامه داد: سخن گفتن از امام (ره) شیرین است چرا که با فطرت همه انسان‌ها هماهنگی و تطابق دارد و در عین حال سخت است؛ چرا که شخصیت او فراتر از آن است که درباره او بگوییم؛ سبک زندگی امام (ره) بود که ساده زیستی را تعریف کرد؛ زهد امام (ره) به شکلی بود که فراتر از آن ممکن نبود.

وی تاکید کرد: امام (ره) سال‌ها پیش فرمود که این قرن، قرن غلبه مستضعفین بر مستکبرین است، این گفتمان امام را امروز راحت تر می‌توان هضم کرد چرا که شوروی سابق نابود شده و آمریکا رو به اضمحلال است، تئوری نه شرقی نه غربی در اوج خود قرار دارد و نهضت جهانی مستضعفین و محرومین ایجاد شده است زمینه سازی برای انقلاب اسلامی در جهت ظهور حضرت حجت (عج) است.

کد خبر 6126654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha